28 februari, 2014

Tips - High Tech Lighter

En produkt som jag nyligen fått upp ögonen för, är Make Up Store's High Tech Lighter. Det är en helt otrolig krämhighlighter som går att använda till t.ex. till kindbenen, för att markera ögonbrynets högsta punkt, blanda i läppglans eller som ögonskuggsprimer. Kostar runt 16€.

Jag har den i nyansen Stardust, och använder den främst som primer. Med hjälp av den kan man skapa intensivare och lite mer metalliska looker. Den är lite knepig att använda i början, själv behöver jag bara applicera ytterst lite av den, annors vill den lägga sig i veck och det blir svårt att tona ut skuggorna. Sen är det viktigt att komma ihåg att eftersom det är en krämprodukt så samlas det en hel massa bakterier om man pillar i den med smutsiga penslar eller fingrar. Använd alltid penselns ända eller en ren pensel för att gröpa ur lite, och sen går det bra att jobba med fingrarna. Kom även ihåg att lägga på locket genast efteråt.



4 kommentarer:

  1. Woppaa bra tips! denna måste jag själv pröva eftersom min precis tog slut! Tackar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska du absolut göra, den är verkligen superbra! :)

      Radera
  2. Oj dehär sku ja SÅ vila testa! Har aldrig lyckats hitta nån riktigt bra highlighter, tycker bara det ger samma färg/effekt som vanligt foundation. Kanske har haft för mörk nyans helt enkelt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar också ha svårt att hitta nån som jag är nöjd med, men denhär e sjukt bra. Det kan nog hända att du int har haft en tillräckligt ljus, och sen får man ju ofta int så riktigt bra resultat om man använder highlighters i skuggform (typ vit ögonskugga eller nå). Det beror ju helt på hur starkt resultat man vill ha :)

      Radera