19 november, 2013

Skapa ett mera 3D ansikte



Skapa ett mer 3-dimenssionellt ansikte
Här är en riktigt bra bild på hur man ska skugga för att ansiktet ska få ett lite djupare utseende, jag använder mig delvis av denhär tekniken dagligen. Jag skulle dock vilja påstå att denhär bilden är lite väl noggrann för människor som inte arbetar med makeup. Men jag tänkte gå igenom några snabba tips för att ge ditt ansikte mer liv.

1. För att markera kindbenen gäller det att förstärka din naturliga kindskugga. Använd en grå-brun nyans för att få ett naturligt resultat. Genom att använda en skugga som är lite mörkare än din naturliga hudton trycker du in delar av ansiktet, om du t.ex. har en flyende käklinje (på vardagsspråk -> dubbelhaka) kan du alltså skugga under hakan för att dölja den.

Till detta använder jag mig av ögonskuggan "nougat" från .färg (skuggorna är multifunktionella och går i princip att använda till vad som helst). Make Up Store har en skugga som går under namnet "smog", den går också bra att använda.

2. Nästa steg är att dusta ansiktet. Till detta behövs ett solpuder, själv mixar jag ihop en nyans jag gillar med hjälp av skuggor från .färg. Nu ska du alltså skugga i tinningarna, runt hårfästet och dom högsta punkterna i ansiktet där solen först träffar.

3. Sist men inte minst, highlight. Om du vill ha ett riktigt naturligt resultat bör du använda en skugga som är endast någon nyans ljusare än din hudton. Men om du vill ha en starkare highlight gäller det helt enkelt att prova dig fram, du märker snabbt vad du trivs med. Dom vanligaste ställen man highlightar är t.ex. under ögonbrynets högsta punkt, ovanför amorbågen (övreläppen) och kindbenets högsta punkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar